Tisztelt Szülő!
Ön a Kölesdi Béri Balogh Ádám Általános Iskola felvételi tájékoztatóját olvassa, mellyel leendő 1. osztályos gyermekének iskolaválasztását szeretném segíteni!
Intézményünk a település központjához közel, az elmúlt években több lépcsőben felújított, korszerűsített, korszerű oktatástechnikai eszközökkel felszerelt épületben működik.
Iskolánk 8 évfolyamos, általános tanterv szerint működő általános iskola.
A 8 osztályban jelenleg 104 diák tanul, 9 főállású és 5 óraadó pedagógus irányításával. A német nyelv oktatása idegen nyelvként történik. Tanulóink 3 tanulószobás csoportban készülnek a következő napi tanórákra. Folyamatosan biztosítjuk tanulóinknak az egyéni fejlesztés, felzárkózás lehetőségét, délután kézműves, mesemondó, műveltségi quizz, matematika, furulya , sportági edzéseken és tömegsporton tölthetik tartalmasan szabadidejüket. A továbbtanulásra történő sikeres felkészülést előkészítő foglalkozások segítik magyar nyelv és irodalom és matematika tantárgyakból.
Gondot fordítunk a hagyományok kialakítására, ápolására. Rendezvényeink egyaránt szolgálják a szabadidő tartalmas eltöltését, illetve a közösségépítést.
Az intézmény beiskolázási körzete Kölesd és Kistormás községek közigazgatási területe.
A 2024-2025-es tanév beíratási időpontja: 2024. 04. 18-19.
János Zoltán
igazgató
Elérhetőségeink:
kolesdisuli@gmail.com
Tel.: 74/536-013
Nyitvatartás: 7.00- 18.00
Vezetői ügyelet a nyári szünet ideje alatt: szerdánként 8.00 órától 13.00 óráig
Közzétételi lista
Az Oktatási Hivatal által működtetett köznevelési információs rendszerben (KIR) a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet 24. § (4) bekezdése alapján az alábbi köznevelési intézmény a lent megjelenő közzétételi adatokkal rendelkezik.
1. Intézmény adatai:
OM azonosító: 036343
Intézmény neve: Kölesdi Béri Balogh Ádám Általános Iskola
Székhelye: 7052 Kölesd, József A. u.1.
Székhelyének megyéje: Tolna
Intézményvezető neve: János Zoltán
Telefonszáma: 74/536-013
E-mail-címe: kolesdisuli@gmail.com
Intézmény feladatellátási helyének száma: 1
Közzétételi lista utolsó intézményi frissítésének dátuma: 2023.
Ellátott feladatok:
-általános iskolai nevelés-oktatás (alsó tagozat)
-általános iskolai oktatás (felső tagozat)
– többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhető, oktatható sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók integrált nevelése, oktatása
-napközi
-tanulószoba
2. Fenntartó adatai
Fenntartó: Szekszárdi Tankerületi Központ
Fenntartó címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u.23-25.
3. Statisztikai adatok
(2023.10. 01-i adatok alapján)
Tanulói adatok
Össz létszám: 104
Alsót.: 49
Felsőt.: 55
Ebből lány: 48
SNI: 10
Napközi: 34
Tanulószoba: 26
Bejáró: 15
Pedagógus adatok
Bazsik Ferenc Sándorné – katolikus hitoktató
Bierer Zoltán – főiskola, testnevelő tanár, helyettesítő tanár; 8. osztály osztályfőnök
Domokos József – főiskola, fizika tanár; óraadó
Füller Tímea – evangélikus hitoktató
Görcs Renáta – főiskola, német tanár, óraadó
Görgey Géza – református hitoktató
Horváth Jánosné – főiskola, közoktatás vezető szakvizsga, tanító, ének szakkolégium; ember-és társadalom műveltségterület, 3. osztály osztályfőnök
János Zoltán – főiskola, egyetem, közoktatás vezető szakvizsga, testnevelő-pedagógia tanár, 7.osztály osztályfőnök, igazgató
Katona Zsófia – gyakornok, német műveltségterület, 4. osztály osztályfőnök
Lőrincz Gergő – főiskola, gyakornok, történelem-földrajz tanár
Nagyné Kincses Katalin – egyetem, magyar tanár, 5. osztály osztályfőnök
Oláh-Schvarcz Veronika – gyógypedagógus
Ózdi Zsuzsanna – főiskola, közoktatás vezető szakvizsga, igazgatóhelyettes
Rónai Angyalka – főiskola, tanító, informatika műveltségterület, 1.osztály osztályfőnök
Sebestyén Jánosné – főiskola, tanító
Varga János Istvánné – főiskola, közoktatás vezető szakvizsga, tanító, óraadó
Varga Jánosné – főiskola, tanító; óraadó
Nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő
Szabó Éva – főiskola, ügyintézőtitkár, jogi asszisztens, igazságügyi szervező; iskolatitkár
Technikai dolgozók
Borzáné Nagy Melinda – cipő-felsőrész készítő; takarító
Haszeg-Szabó Valéria – varrónő: takarító
Hajnes Ervin – karbantartó
4. Az intézmény kompetenciamérési adatai az elmúlt tanévekből
5. Tanulók le- és kimaradásával, évfolyam ismétlésével kapcsolatos adatok
2016-2017. tanév: 53%
Évismétlő: 1 fő
2017-2018. tanév: 42%
Évismétlő: 3 fő
2018-2019. tanév: 24%
Évismétlő: 2 fő
2019-2020. tanév: 29%
Évismétlő: 1 fő
2020-2021. tanév:
Évismétlő:
2021-2022. tanév:
Évismétlő:
2022-2023. tanév:
Évismétlő:
6. Intézmény hivatalos nyitva tartásának rendje: 7.00 – 18.00
Hivatalos ügyintézési idő: 8.00 – 15.00
Vezetői ügyeleti beosztás a nyári szünet ideje alatt: szerdánként 8.00 órától 13.00 óráig János Zoltán igazgató, Ózdi Zsuzsanna igazgatóhelyettes
- július 10.: Ózdi Zsuzsanna
- Július 17.: János Zoltán
- július 24.: Ózdi Zsuzsanna
- július 31.: János Zoltán
- augusztus 7.: Ózdi Zsuzsanna
- augusztus 14.: János Zoltán
- augusztus 21.: Ózdi Zsuzsanna
7. Tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetősége
Intézményünkben tanévkezdettől vagy a második oktatási félévtől kezdődően lehet rendszeres foglalkozásokat szervezni a tanórák heti rendjéhez igazodóan.
A foglalkozások megszervezésekor a tanulók napi elfoglaltságaiban érvényesülnie kell az arányos terhelés elvének. A napi óratervi elfoglaltságok és a tanórán kívüli foglalkozások között az étkezésre és a pihenésre alkalmas szabadidőt kell biztosítani.
A foglalkozásokat, – a második félévben tanulmányi teljesítmények függvényében szervezett felzárkóztatások kivételével -, tanév elején, az intézményi munkatervben meghatározottak szerint kell meghirdetni, és a tantárgyfelosztásban kell rögzíteni.
A tanórán kívüli foglalkozások megszervezésénél a tanulói, szülői, valamint a nevelői igényeket a lehetőségek szerint figyelembe kell venni.
A tanórán kívüli foglakozások vezetőjét az igazgató bízza meg. A megbízást ellátók szakmailag és pedagógiailag felelősek a szakkör, énekkar, sportkör, egyéb foglalkozás működéséért. Éves munkaprogram alapján dolgoznak. Intézményen kívüli tevékenységüket az igazgató engedélyezi.
A különböző versenyek, vetélkedők része a tanév helyi rendjének, illetőleg az éves munkatervnek, amely meghatározza a szervezés feladatait és felelőseit.
A tanulók a meghirdetett programra – annak teljes időtartamára -, jelentkeznek. A programon való részvételük a felvétel időpontjától kötelező. A program megvalósulási időtartama alatt csak tanulói jogviszonyuk megszűnése vagy fegyelmező intézkedés hatálya miatt maradhatnak ki az általuk választott foglalkozásokról.
Az intézményben szervezhető tanórán kívüli tevékenységek szervezeti formái:
-
Sportköri foglalkozások
-
Szakköri foglalkozások
-
Felzárkóztató foglalkozások
-
Továbbtanulásra előkészítő foglalkozások (7-8. osztályosoknak)
-
Egyéni foglalkozások
-
Tehetséggondozó foglalkozások
-
Tanulmányi kirándulások
-
Tanulmányi- kulturális- sportversenyek
-
Színház-, múzeum-, kiállítás-, könyvtár-látogatások
-
Táborozások
8. Tanévben tervezett jelentősebb rendezvények
A 2023-2024-es tanévben szervezendő jelentősebb programok:
2023.
09. 01. Tanévnyitó ünnepély; Kölesdi harc napja – megemlékezés
09. 19. Szülői értekezlet
09. 29. Magyar Diáksport Napja
10. 06. Aradi vértanúk – megemlékező ünnepély
10. 20. Ünnepély; Csarnok kupa
10. 27. Halloween party
11. 10. Márton nap
11. 20-24. Nyílt napok az alsó tagozatban
11. 28. Fogadó óra
12. 06. Iskolai Télapó ünnepély
12. 21. Iskolai karácsonyi műsor
2024.
01. 26. Bizonyítvány osztás
02. 06. Szülői értekezlet
02. 09. Farsang
03.15. Március 15-i ünnepély
04. 01-05. Felsős nyílt hét
04. 23. Fogadóóra
04. 30. Kulturális bemutató
05. 01-31. Nyelvi kompetencia mérés
05. 01-31. Kompetencia mérés (matematika, szövegértés)
06. 22. Ballagás
9. Hétvégi házi feladatok és az iskolai dolgozatok szabályai
– A házi feladatok legfontosabb funkciója, a tanórán feldolgozott tananyaghoz kapcsolódó gyakorlás (készség- és képességfejlesztés), valamint a tananyaghoz kapcsolódó ismeretek megszilárdítása.
– Az írásbeli és szóbeli házi feladatok mennyisége és minősége igazodik az optimális terhelés szintjéhez úgy, hogy bizonyos ismereteket gyakorlattal erősítsen meg, adjon lehetőséget az alkotó munkára és ne okozzon terheket.
– Az írásbeli feladat a tanuló számára könnyen kivitelezhető legyen: tankönyvi kérdésekre adandó válasz, tankönyvi, példatári feladatok megoldása.
– A tanulónak legyen lehetősége választani a feladatok között (differenciálás).
– A következő tanórán a házi feladat ellenőrzése, javítása megoldható legyen.
– A szóbeli házi feladat fontos kritériuma, hogy tudja a tanuló, mit kell megtanulnia, és hol találja meg azt (könyv, füzet).
– Az írásbeli és szóbeli házi feladatra fordított idő az általunk átlagos képességűnek minősített tanuló számára: napi 90 perc.
– Házi feladat minden tantárgyból minden tanítási óra végén adható, de a hétvége miatt nem lehet a mennyisége nem haladhatja meg az egyébként szokásos mennyiséget.
– Hétvégére és szünetekre szorgalmi feladat bármilyen mennyiségben adható, de ezek megoldása, elvégzése a tanuló választására van bízva, nem kötelező.
Az iskolai dolgozatok szabályai:
– A tanulók teljesítményének ellenőrzése a szaktanár joga és kötelessége. A szaktanár dönti el, hogy milyen ellenőrzési formákat alkalmaz, figyelembe véve a tantárgy sajátosságait. Az ellenőrzés célszerűségét (azt a módszert kell alkalmazni, aminek legnagyobb a „hozadéka”).
– Az osztályban tanító tanároknak törekedniük kell a diákok egyenletes terhelésére, ezért az írásbeli dolgozatok időpontját legalább egy héttel megírásuk előtt jelezni kell a tanulóknak. Naponta a tanulók legfeljebb csak két témazáró dolgozatot írhatnak. A dolgozatok számát az osztálytitkár figyeli, és adott esetben szól a szaktanárnak.
– Dolgozatnak minősül minden olyan írásbeli számonkérés, amely három vagy annál több óra anyagának elsajátítását ellenőrzi.
– A dolgozatot a tanár két héten belül köteles kijavítani, és eredményét ismertetni.
10. Működést meghatározó dokumentumok
Lásd: Dokumentumok
KIR közzétételi lista: Letöltés