Tisztelt Szülő!
Ön a Kölesdi Béri Balogh Ádám Általános Iskola felvételi tájékoztatóját olvassa, mellyel leendő 1. osztályos gyermekének iskolaválasztását szeretném segíteni!
Intézményünk a település központjához közel, az elmúlt években több lépcsőben felújított, korszerűsített, korszerű oktatástechnikai eszközökkel felszerelt épületben működik.
Iskolánk 8 évfolyamos, általános tanterv szerint működő általános iskola, évfolyamonként 1 osztállyal.
A 8 osztályban jelenleg 126 diák tanul, 10 főállású és 5 óraadó pedagógus irányításával. A német nyelv oktatása idegen nyelvként történik, melyhez felzárkóztató foglalkozás, de nyelvi szakkör is társul. Tanulóink 3 tanulószobás csoportban készülnek a következő napi tanórákra. Folyamatosan biztosítjuk tanulóinknak az egyéni fejlesztés, felzárkózás lehetőségét, délután kézműves, origami, mesemondó, matematika, furulya és német szakkörön, sportági edzéseken és tömegsporton tölthetik tartalmasan szabadidejüket. A továbbtanulásra történő sikeres felkészülést előkészítő foglalkozások segítik magyar nyelv és irodalom és matematika tantárgyakból.
Gondot fordítunk a hagyományok kialakítására, ápolására. Rendezvényeink egyaránt szolgálják a szabadidő tartalmas eltöltését, illetve a közösségépítést.
Az intézmény beiskolázási körzete Kölesd és Kistormás községek közigazgatási területe.
A 2021-2022-es tanév beíratási időpontja: 2021. 04. 15-16.
János Zoltán
igazgató
Elérhetőségeink:
kolesdisuli@gmail.com
Tel.: 74/536-013
Közzétételi lista
Az Oktatási Hivatal által működtetett köznevelési információs rendszerben (KIR) a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet 24. § (4) bekezdése alapján az alábbi köznevelési intézmény a lent megjelenő közzétételi adatokkal rendelkezik.
1. Intézmény adatai:
OM azonosító: 036343
Intézmény neve: Kölesdi Béri Balogh Ádám Általános Iskola
Székhelye: 7052 Kölesd, József A. u.1.
Székhelyének megyéje: Tolna
Intézményvezető neve: János Zoltán
Telefonszáma: 74/536-013
E-mail-címe: kolesdisuli@gmail.com
Intézmény feladatellátási helyének száma: 1
Közzétételi lista utolsó intézményi frissítésének dátuma: 2020.
Ellátott feladatok:
-általános iskolai nevelés-oktatás (alsó tagozat)
-általános iskolai oktatás (felső tagozat)
– többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhető, oktatható sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók integrált nevelése, oktatása
-napközi
-tanulószoba
2. Fenntartó adatai
Fenntartó: Szekszárdi Tankerületi Központ
Fenntartó címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u.23-25.
3. Statisztikai adatok
(2020.10. 01-i adatok alapján)
Tanulói adatok
Össz létszám 126
Alsót. 67
Felsőt. 59
Ebből lány 64
SNI
Napközi 56
Tanulószoba 35
Bejáró 23
Pedagógus adatok
Bakyné Oláh Éva – főiskola, tanító, könyvtár szakkolégium; 1. osztály osztályfőnök
Bazsik Ferenc Sándorné – katolikus hitoktató
Bárdosné Szabó Gabriella – főiskola, kémia-matematika tanár; óraadó
Bierer Zoltán – főiskola, testnevelő tanár, helyettesítő tanár; 5. osztály osztályfőnök
Domokos József – főiskola, fizika tanár; óraadó
Falkai Gyuláné – főiskola, közoktatás vezető szakvizsga, tanító, ének-zene tanár, gyógypedagógus; 7. osztály osztályfőnök
Füller Tímea – evangélikus hitoktató
Görgey Géza – református hitoktató
Gyenesné Maráczi Henriett – főiskola, fölrajz-testnevelés tanár
Horváth Jánosné – főiskola, közoktatás vezető szakvizsga, tanító, ének szakkolégium; ember-és társadalom műveltségterület
János Zoltán – főiskola, egyetem, közoktatás vezető szakvizsga, testnevelő-pedagógia tanár
Markó Ágnes – egyetem, német tanár
Nagy László – főiskola, matematika-technika tanár; óraadó
Nagyné Kincses Katalin – egyetem, magyar tanár
Rónai Angyalka – főiskola, tanító, informatika műveltségterület
Stadler Éva – főiskola, tanító, tesnevelés szakkollégium
Tóth Ferencné – főiskola, tanító, testnevelés szakkollégium
Varga Istvánné – főiskola, közoktatás vezető szakvizsga, tanító, óraadó
Varga Jánosné – főiskola, tanító; óraadó
Nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő
Szabó Éva – főiskola, ügyintézőtitkár, jogi asszisztens, igazságügyi szervező; iskolatitkár
Technikai dolgozók
Borzáné Nagy Melinda – cipő-felsőrész készítő; takarító
Haszeg-Szabó Valéria – varrónő; takarító
Hajnes Ervin – karbantartó
4. Az intézmény kompetenciamérési adatai az elmúlt 2 tanévből
5. Tanulók le- és kimaradásával, évfolyamismétlésével kapcsolatos adatok
2016-2017. tanév: 53%
Évismétlő: 1 fő
2017-2018. tanév: 42%
Évismétlő: 3 fő
2018-2019. tanév: 24%
Évismétlő: 2 fő
2019-2020. tanév: 29%
Évismétlő: 1 fő
6. Intézmény hivatalos nyitva tartásának rendje: 7.30 – 16.00
Hivatalos ügyintézési idő: 8.00 – 15.00
7. Tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetősége
Intézményünkben tanévkezdettől vagy a második oktatási félévtől kezdődően lehet rendszeres foglalkozásokat szervezni a tanórák heti rendjéhez igazodóan.
A foglalkozások megszervezésekor a tanulók napi elfoglaltságaiban érvényesülnie kell az arányos terhelés elvének. A napi óratervi elfoglaltságok és a tanórán kívüli foglalkozások között az étkezésre és a pihenésre alkalmas szabadidőt kell biztosítani.
A foglalkozásokat, – a második félévben tanulmányi teljesítmények függvényében szervezett felzárkóztatások kivételével -, tanév elején, az intézményi munkatervben meghatározottak szerint kell meghirdetni, és a tantárgyfelosztásban kell rögzíteni.
A tanórán kívüli foglalkozások megszervezésénél a tanulói, szülői, valamint a nevelői igényeket a lehetőségek szerint figyelembe kell venni.
A tanórán kívüli foglakozások vezetőjét az igazgató bízza meg. A megbízást ellátók szakmailag és pedagógiailag felelősek a szakkör, énekkar, sportkör, egyéb foglalkozás működéséért. Éves munkaprogram alapján dolgoznak. Intézményen kívüli tevékenységüket az igazgató engedélyezi.
A különböző versenyek, vetélkedők része a tanév helyi rendjének, illetőleg az éves munkatervnek, amely meghatározza a szervezés feladatait és felelőseit.
A tanulók a meghirdetett programra – annak teljes időtartamára -, jelentkeznek. A programon való részvételük a felvétel időpontjától kötelező. A program megvalósulási időtartama alatt csak tanulói jogviszonyuk megszűnése vagy fegyelmező intézkedés hatálya miatt maradhatnak ki az általuk választott foglalkozásokról.
Az intézményben szervezhető tanórán kívüli tevékenységek szervezeti formái:
-
Sportköri foglalkozások
-
Szakköri foglalkozások
-
Felzárkóztató foglalkozások
-
Továbbtanulásra előkészítő foglalkozások (7-8. osztályosoknak)
-
Énekkar
-
Egyéni foglalkozások
-
Tehetséggondozó foglakozások
-
Tanulmányi kirándulások
-
Tanulmányi- kulturális- sportversenyek
-
Színház-, múzeum-, kiállítás-, könyvtárlátogatások
-
Táborozások
8. Tanévben tervezett jelentősebb rendezvények
A 2020-2021-es tanévben szervezendő jelentősebb programok:
2020.
09. 01. Tanévnyitó ünnepély; Kölesdi harc napja – megemlékezés
09. 21. Szülői értekezlet
09. 25. Osztályprogramok
10. 06. Aradi vértanúk – megemlékező ünnepély
10. 23. Ünnepély; Csarnok kupa
11. 11. Márton nap
11. 23. Fogadó óra
12. 04. Iskolai Télapó ünnepély
12. 18. Iskolai karácsonyi műsor
2021.
01. 29. Bizonyítvány osztás
02. 08. Szülői értekezlet
02. 19. Farsang
03.01-03.05. Pénz7 projekt hét
03.12. Március 15-i ünnepély
04. 29. Fogadóóra
04. 30. Kulturális bemutató
05. 13. 4. osztályos Komplex tanulmányi verseny
05. 19. Nyelvi kompetencia mérés
05. 26. Kompetencia mérés (matematika, szövegértés)
05. 25-05.27. Belső mérés
06. 04. Suli-nap
06. 11. ballagás
9. Hétvégi házi feladatok és az iskolai dolgozatok szabályai
– A házi feladatok legfontosabb funkciója, a tanórán feldolgozott tananyaghoz kapcsolódó gyakorlás (készség- és képességfejlesztés), valamint a tananyaghoz kapcsolódó ismeretek megszilárdítása.
– Az írásbeli és szóbeli házi feladatok mennyisége és minősége igazodik az optimális terhelés szintjéhez úgy, hogy bizonyos ismereteket gyakorlattal erősítsen meg, adjon lehetőséget az alkotó munkára és ne okozzon terheket.
– Az írásbeli feladat a tanuló számára könnyen kivitelezhető legyen: tankönyvi kérdésekre adandó válasz, tankönyvi, példatári feladatok megoldása.
– A tanulónak legyen lehetősége választani a feladatok között (differenciálás).
– A következő tanórán a házi feladat ellenőrzése, javítása megoldható legyen.
– A szóbeli házi feladat fontos kritériuma, hogy tudja a tanuló, mit kell megtanulnia, és hol találja meg azt (könyv, füzet).
– Az írásbeli és szóbeli házi feladatra fordított idő az általunk átlagos képességűnek minősített tanuló számára: napi 90 perc.
– Házi feladat minden tantárgyból minden tanítási óra végén adható, de a hétvége miatt nem lehet a mennyisége nem haladhatja meg az egyébként szokásos mennyiséget.
– Hétvégére és szünetekre szorgalmi feladat bármilyen mennyiségben adható, de ezek megoldása, elvégzése a tanuló választására van bízva, nem kötelező.
Az iskolai dolgozatok szabályai:
– A tanulók teljesítményének ellenőrzése a szaktanár joga és kötelessége. A szaktanár dönti el, hogy milyen ellenőrzési formákat alkalmaz, figyelembe véve a tantárgy sajátosságait. Az ellenőrzés célszerűségét (azt a módszert kell alkalmazni, aminek legnagyobb a „hozadéka”).
– Az osztályban tanító tanároknak törekedniük kell a diákok egyenletes terhelésére, ezért az írásbeli dolgozatok időpontját legalább egy héttel megírásuk előtt jelezni kell a tanulóknak. Naponta a tanulók legfeljebb csak két témazáró dolgozatot írhatnak. A dolgozatok számát az osztálytitkár figyeli, és adott esetben szól a szaktanárnak.
– Dolgozatnak minősül minden olyan írásbeli számonkérés, amely három vagy annál több óra anyagának elsajátítását ellenőrzi.
– A dolgozatot a tanár két héten belül köteles kijavítani, és eredményét ismertetni.
10. Működést meghatározó dokumentumok
Lásd: Dokumentumok
KIR közzétételi lista: Letöltés